• Tłumacz języka migowego
Strona główna/Aktualności/Wycieczka Lublin – Kazimierz Dolny

Wycieczka Lublin – Kazimierz Dolny

26/04 2023

W dniach 19-20 kwietnia 2023r. uczniowie klas V, VIa, VIb i VII wzięli udział w wycieczce szkolnej do Lublina i Kazimierza Dolnego. Organizatorkami wycieczki były panie Edyta Buczko i Iwona Furgała, a opiekunkami panie Małgorzata Dudek i Monika Antonik. Program wycieczki obfitował w atrakcje zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia.

Pierwszym punktem harmonogramu była wizyta w Muzeum Wsi Lubelskiej, będącym jednym z największych skansenów w Polsce. Obejrzeliśmy ekspozycje podzielone na sektory: wiejski, miasteczkowy i dworski. Mieliśmy możliwość zajrzeć do środka chat sprzed ponad 100 lat, poznać sprzęty domowe czy gospodarskie, a także zwiedzić dwór, domy mieszczańskie i sklepy. Szczególny zachwyt wzbudził w uczniach przepiękny park i ogrody pachnące kwitnącymi właśnie drzewami. Na zakończenie mogliśmy skorzystać z przejażdżki konnym wozem drabiniastym.

Kolejnym punktem był spacer po Lublinie, po którym bajkowo oprowadził nas pan przewodnik Volodymyr. Obejrzeliśmy m. in. Zamek Lubelski i weszliśmy na Basztę Zamkową, podziwiając okazałą panoramę miasta. Następnie podczas spaceru po starym mieście poznaliśmy Archikatedrę Lubelską i podziemne krypty oraz podziwialiśmy urokliwe kamienice i uliczki.

Podczas wizyty w Lublinie stołowaliśmy się w Restauracji McDonald’s, a także znaleźliśmy czas na zakupy w Galerii Vivo! Późnym popołudniem wyruszyliśmy w podróż do Kazimierza Dolnego. W schronisku młodzieżowym „Pod Wianuszkami” zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się na odpoczynek.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od śniadania i spaceru do centrum Kazimierza Dolnego wraz z panią przewodnik Danutą, która przygotowała dla nas mnóstwo atrakcji, m.in. gry uliczne, wejście na ruiny zamku, Basztę zamkową i Górę Trzech Krzyży. Po forsownej wspinaczce udaliśmy się na rynek miasta, aby chwilę odpocząć i skosztować tutejszych przysmaków – lodów, gofrów czy słodkich napojów.

Największą atrakcją zwiedzania Kazimierza była przejażdżka meleksami, którymi objechaliśmy Kazimierz, Czerniawy, Bulwar Nadwiślański, aż do malowniczego Wąwozu Korzeniowy Dół, gdzie zachwycaliśmy się cudami natury i ochoczo wędrowaliśmy. Następnie zjedliśmy obiad i spacerowaliśmy po mieście.

Na zakończenie wycieczki przewidziany był rejs statkiem po Wiśle, który również bardzo przypadł uczniom do gustu. Jeszcze tylko kolejna wizyta w Restauracji McDonald’s i pełni wrażeń wyjechaliśmy w podróż powrotną do Młodowa.

Było świetnie i bardzo chcemy to powtórzyć!